X

De uppgifter vi avser att samla in och behandla är namn, telefonnummer och e-post. Uppgifterna kommer endast att behandlas av oss, och i de fall vi är beroende av annan part för att genomföra leverans kommer de att kunna behandla dessa.

Auktoritär länkbyggnad

Länkbyggnad är praxisen att förvärva externa länkar till din hemsida. Externa länkar är länkar som riktar sig mot en domän medan de befinner sig på en separat domän. Så när besökare upptäcker din webbplats via andras blogginlägg eller andra välrenommerade webbplatser via externa länkar är det en stor chans att de blir dina lojala anhängare på grund av den auktoritet som den externa länken har gett din webbplats.

Läs inlägget

5 sätt att minska dina annonskostnader på Facebook per lead

Det är ingen hemlighet att priserna på Facebook-annonser stiger. Medan man brukade generera klick för några få ören betalar företag nu kronor - ja, flertalet kronor för att vara mer precis – och alla dessa pengar för att få en enskild användare att klicka på deras annonser. Detta har i sin tur ökat kostnaden för generering av kunder, vilket sedan följs av en högre kostnad per åtgärd (CPA).

Läs inlägget

Vad tittar Google på för att ranka din webbplats

Alla webbplatsägare siktar på att få sina sidor placerade högre hos Google. Detta är anledningen till att många av dem engagerar sig i sökmotoroptimering (SEO) för att öka sina placeringar hos sökmotorer. När det gäller rankning ser Google på två faktorer: domänauktoritet och relevans.

Läs inlägget

Vad är on-page rankningsfaktorer?

Placeringen av din webbplats kan vara stå mellan din framgång eller ditt misslyckande. Sökmotoroptimering (SEO) är processen att öka trafiken till din hemsida genom sökmotorns rankingalgoritm. Nedan följer en lista med 7 rankingfaktorer som vårt team av experter tycker är avgörande för att få din hemsida som nummer 1!

Läs inlägget

Varför sociala medier är så viktiga för ditt företag

Med 3,2 miljarder människor på sociala nätverk, är sociala medier nyckeln till alla affärer, oavsett hur stora eller små. Sociala medier kan användas för kundservice, öka varumärkeskännedom, dela information och ibland underhållning. Här är våra sex anledningar till varför ditt företag kan dra nytta av att vara mer social.

Läs inlägget

Moz introducerar Domain Authority 2.0

Moz noterade den överväldigande mängden inspelningar i sitt index, och en uppdatering var nödvändig för att öka möjligheterna, i överensstämmelse med Googles algoritmuppdateringar. Den 5 februari 2019 tillkännagav Moz sin senaste uppdatering, med rubriken "Domain Authority 2.0", som trädde i kraft den 5 mars.

Läs inlägget

Hur vet jag om min webbplats är säker?

I dagens digitalt inriktade värld är webbplatsens säkerhet avgörande. Med den allt ökande tillvaron online och speciellt ökandet av e-handeln är det avgörande att din webbplatssäkerhet är oföränderlig. Men hur vet man? Vi diskuterar allt du behöver veta om webbsäkerhet och vad du kan göra för att reducera riskerna vid en eventuell attack.

Läs inlägget

Anledningar till att inte använda Wordpress

Den enorma populariteten hos CMS, har medfört att WordPress vilseleder många till att tro att det måste vara det bästa alternativet för allt. Men som med många saker, är popularitet inte nödvändigtvis lika med överlägsenhet. Ett lämpligt exempel skulle vara popmusik (men jag är säker på att många Ace of Base-fans skulle vara oense med oss där).

Läs inlägget

8 tips för att förbättra din webbplats prestanda

I modern tid kan webbplatser skapa eller förstöra framgången för alla företag eller organisationer. Att göra en webbplats framgångsrik är potentiellt svårt, dyrt och tidskrävande men dess betydelse kan inte stressas nog. Att se till att din webbplats fungerar bra är en mycket specifik uppgift med en mängd olika möjligheter att utforska för att uppnå det. Så med det sagt är det några sätt på vilka du kan förbättra din webbplats prestanda.

Läs inlägget

Låt oss ge din verksamhet den uppmärksamhet den förtjänar