Bästa SEO praxis för att använda taggar

Peter Larsson

Peter Larsson

Publicerat den 29 jun 2019
Bästa SEO praxis för att använda taggar

Taggar kommer i tre huvudformer för ditt innehåll, och du vill se till att du har de bästa metoderna för alla. Den första är titel taggar. Om du använder WordPress behöver du inte oroa dig för prosttiteln. Men när du använder undertitlar i hela innehållet, vill du vara säker på att de inte bara är i fetstil - du vill ha faktiska rubriker runt dem för att få ytterligare SEO-optimering. Detta hjälper till att berätta för sökmotorns spindlar att dessa ord är särskilt viktiga när det gäller inlägget.

Det är inte fallet längre

Metataggar brukade vara en stor del av on-page SEO men det är verkligen inte fallet längre. Det finns ingen fördel att spamma dem med nyckelord, men en webbplats kan straffas för att inte ha metataggar eller duplicerat innehåll för metataggar. Du vill undvika dessa påföljder.

Alt-taggar bra men inte ett måste

Slutligen bör varje bild ha alt-taggar för att ange vad bilden handlar om. Dessa taggar ska inte vara sökordsspam eller listor med sökord, utan en kortfattad beskrivning av vad bilden visar är korrekt optimering. Ett grundläggande sökord är okej om det direkt beskriver vad som finns på bilden. Om du inte kan beskriva bilden i en alt-tagg på ett naturligt sätt eller med enskilt ord, så är det lönsammare att inte skriva en alt-tagg alls. Att optimera dessa taggar på varje sida är något som alla de stora sökmotorerna gillar att se.

Sammanfattningsvis

Att optimera en större webbplats med taggar kan både vara tidsödande och komplicerat för att inte optimeringen skall likna de andra sidorna. Vi hjälper er att se till att ni få den bästa optimeringen utifrån era förutsättningar. Kontakta oss för att diskutera era möjligheter.

Dela