Jour

För dig som kund

Jour från LundIT gäller endast för affärskritiska fel och för webbplats eller e-handel som hostas utav oss.

Vid akuta driftsproblem utanför ordinarie öppettider, går det att mejla till jour@lundit.se. Skriv telefonnummer och företagsnamn i mejlet så återkopplar vi till er inom 1 timme. Om ärendet gäller vanlig support hänvisar vi våra kunder till ordinarie kontaktalternativ samt under våra kontorstider.

Vad är affärskritiskt?

Affärskritiska fel är när er webbplats eller e-handel av någon anledning ligger nere och besökare inte kan handla eller komma åt innehållet på er webbplats. Några exempel på affärskritiska fel listas nedanför:

  • Det går inte att komma skicka formulär på er webbplats
  • Det går inte att nå er webbplats på er domän
  • Det går inte att slutföra en order

Säkerställ innan ni tar kontakt med vår jour att det inte är ett lokalt problem som kan härledas till den specifika enhet du testar på. Hur du försäkrar dig om detta kan du läsa om nedanför:

  • Testa andra webbplatser
  • Töm cachen i din webbläsare
  • Testa på en annan enhet (helst med annan internet förbindelse)

Om felet du upplever endast informerats och beaktats av en annan kund eller en 3:e part. Så är det ditt ansvar innan kontakt med oss att säkerställa att det felet faktiskt existerar genom att du testar själv.

När hjälper inte LundIT jour?

Jouren hjälper inte till vid ”icke” affärskritiska fel såsom att du inte kan administrera webbplatsen eller ändra innehåll. Dessa ärenden är supportärenden och hanteras under våra kontorstider (helgfri mån – fre 08.00 – 17.00).