LinkedIn introducerar ett nytt sätt för sidor att generera leads

LinkedIn rullar ut nya verktyg för att hjälpa sidor att skapa leads och mäta resultaten.

Företaget säger att de lyssnat på feedback från sidadministratörer och introducerar anpassade call-to-action-knappar (CTA).

”Som sidhanterare har vi hört att du vill ha möjlighet att anpassa hur du engagerar med dina sidföljare och besökare. Utöver den primära ”Följ” -knappen har vi nu lagt till möjligheten att välja en anpassad CTA-knapp för din sida. ”

Anpassade CTA-knappar kan ställas in för att driva ledningar på fem olika sätt. Alternativen inkluderar:

  • Kontakta oss
  • Läs mer
  • Registrera
  • Bli Medlem
  • Besök webbplats

För att mäta resultaten från CTA-knapparna har sidans administratörer tillgång till nya analyspaneler.

Administratörer kan hitta klickanalysen för sina anpassade CTA-knappar antingen på sidans administratörs hempanel eller överst på fliken Besökaranalys.

Andra nya funktioner

Förutom CTA-knappar och nya analyser har LinkedIn sjösatt ytterligare två funktioner på sidorna.

Grupp hashtags

Du kan nu associera din sida med relevanta hashtags med hjälp av gruppfunktionen direkt i admincenter. Detta ger dig möjligheten att engagera dig direkt med LinkedIn-medlemmarna via hashtag-innehållet.

Mobil admin redigering

Administratörer kan nu uppdatera detaljer för sida och redigera redan publicerade inlägg direkt i sin mobila enhet. Grupp hashtags och anpassade CTA-knappar finns för tillfället endast på skrivbordsversionen.

Konsultation

Vi erbjuder er 60 minuter fri konsultation.

Prenumerera på nyhetsbrev

Börja din prenumeration på vårat nyhetsbrev för att få de senaste nyheterna och uppdateringarna från oss.

Tack för ditt intresse av vårat nyhetsbrev.