X

De uppgifter vi avser att samla in och behandla är namn, telefonnummer och e-post. Uppgifterna kommer endast att behandlas av oss, och i de fall vi är beroende av annan part för att genomföra leverans kommer de att kunna behandla dessa.

ROI besatt

Genom att ställa in en datasentrisk grund för varje kampanj kan vi granulärt spåra organisk trafikomsättning genom analysplattformen. Gissa aldrig igen, SEO ger en netto-positiv avkastning - ditt team och dina investerare kommer att älska den ekonomiska insikten.

Skalbara kampanjer

Är du i en uppstart med begränsat kapital? Inga problem. Vill du testa vår process innan du höjer budgeten? Det låter bra för oss. Alla viktiga kampanjer är viktiga för att möjliggöra sömlös skalbarhet. Vi kommer att bevisa vår modell och du ser intäkterna öka.

Realtidsanalys

Det väntade spelet är över. Att starta en SEO-kampanj med oss inkluderar tillgång till analyser, en realtidsrapporteringsplattform som sätter all SEO-data till hands. Logga in när som helst på dagen och se aktuella sökordslistor, organisk trafikökning och mer.

Total insyn

Falsk statistik inom SEO-branschen är allmänt känd. Så hur är vi annorlunda? Vi ger en revolutionerande nivå av insyn i våra kampanjer - från bakåtlänkningarna till sidoptimeringarna - så du kan lita på att vi får jobbet gjort.

Det smarta valet för smart SEO

Säg bara NEJ till luddig SEO

Vårt team av SEO-experter arbetar på plats med varje kund för att säkerställa deras SEO-framgång. Vi baserar våra SEO-kampanjer på verifierbara resultatstyrda tematiska sökord så att du slår ut konkurrensen och känner dig trygg på att du samarbetar med Lund IT & Webb.

Slå ut dina konkurrenter

Granskning och lösning

Framgång i organisk sökning är beroende av hur sökmotorer hittar, läser och utvärderar webbplatsinnehåll. Om det innehållet hindras på något sätt kan organisk prestanda påverkas betydligt.

Specifiera hinder

När hindren är upptäckta, beskriver vi hindren och ger skräddarsydda rekommendationer för att ta itu med hindren utifrån informationen vi vet om din webbplats, CMS och server.

Genomförande

Vi prioriterar sedan utifrån den ordning som hindret påverkar den organiska prestanda och den nivå av ansträngning som vi uppskattar kommer att krävas inom våra On Page SEO-tjänster.

Bra SEO fokuserar på grunderna

Medan de flesta förstår vikten av SEO, är det faktum att över 200 ständigt utvecklande faktorer bestämmer hur vardera webbplatsen ska rankas, vilket gör det enkelt att se varför det finns så mycket förvirring över processen.

Under åren har det varit stora uppdateringar av de ökända "algoritmerna". Vissa rankningsfaktorer blir föråldrade medan andra nya läggs till. Det kan vara lätt att tappa fokus på vad som fungerar och vad som inte gör det.

Det goda i det hela är att det finns vissa optimeringsgrunder som håller sig över tiden, och det första steget i ranking är att bygga en utmärkt webbplats som fokuserar på solid on-page optimering.

Medan många pratar om off-page SEO och länkbyggnad, så om on-page optimeringen inte är korrekt, så är alla andra ansträngningar bortkastade. Med oss är On-page SEO en grundläggande och integrerad del av SEO-processen.

LaWi Motor & Bilcentrum
Vi hjälpte LaWi att förbättra sin organiska sökomvandlingsfrekvens med 729%.

“Lund IT & Webb har varit med oss varje steg på vägen. Vi uppskattar ROI över 10 till 1 - Jag kan inte säga tillräckligt om det här teamet.”

  • Bästa praxis för sökordsdensitet
  • Bästa praxis för att använda korrekta sökord
  • Bästa SEO-praxis för sidlayouter
  • Bästa SEO praxis för att använda taggar
  • Bästa SEO-praxis för högkvalitativt innehåll
  • Bästa SEO-praxis för att lägga till media
  • Bästa SEO-praxis för uppdatering av innehåll
  • Bästa praxis för interna länkar
  • Bästa praxis för utgående länkar
  • Sociala mediernas roll i SEO

Bästa praxis för sökordsdensitet

Detta är en av de viktigaste aspekterna av on-page optimering, men det är också den där kraven kan förändras oerhört över tid. Tidigare räckte det med en webbplats fylld med nyckelord för att öka upp rankningarna. Även för några år sedan hade den höga sökordsprocenten en stor del i att komma till toppen av stora sökmotorer som Google, Yahoo och Bing. Men idag är det ett bra sätt att se till att din webbplats aldrig ens får skymt av förstasidan hos en sökmotor. Om du hör en SEO-tjänsteleverantör som nämner att ett primärt nyckelord ska uprepas om och om igen för att få resultat, bara stäng öronen och säg nej.

Korrekt nyckelordsdensitet är en stor del av on-page SEO, och den allmänna tumregeln är att alla viktiga nyckelord ska ha en densitet på 2% eller mindre. Medan vissa försöker hålla sig nära de 2%, är det bästa sättet att optimera genom att använda längre och fokuserat innehåll.

Först och främst, se till att nyckelordet visas på vissa ställen i hela inlägget. Därefter inkludera intressant och fokuserat innehåll med LSI-nyckelord (Latent Semantic Indexing) som också är finns utspridda i innehållet på under 2%.

Att behålla denna densitet kommer att räcka för att hjälpa till med en riktigt bra innehållsrankning samtidigt som du undviker något straff för överoptimering från Google.

Bästa praxis för att använda korrekta sökord

Att göra bra sökordsforskning och använda ordentlig sökordstäthet räcker inte när det gäller äkta on-page optimering. Korrekt användning av sökordet i hela innehållet spelar också roll. Det handlar om struktur och användning av huvudordet på strategiska punkter. Det finns några ställen där huvudordet alltid dyka upp:

I titeln
I URL-adressen (detta ska automatiskt ske om din webbadressstruktur är korrekt optimerad med dina titlar).
I första stycket (desto tidigare desto bättre men inte en absolut nödvändighet).
Den sista meningen i innehållet.

Anta att innehållet har en anständig längd, det viktigaste sökordet bör då helst också dyka upp i en av underrubrikerna och några gånger i hela innehållet på den sidan, men det ska vara naturligt. Bara se till att alla dessa nyckelord är vid eller under 2% i nyckelordstäthet för varje enskild sida.

Bästa SEO-praxis för sidlayouter

Layouten av en sida är mycket viktig när det gäller on-page SEO, och några mindre förändringar kan ofta leda till stora optimeringsfördelar. En sak att alltid minnas är användarupplevelse (UX). Ingen gillar jättesektioner av text, och du vill att varje sida ska vara så engagerande och iögonfallande som möjligt. Glöm inte att den genomsnittliga tiden på webbplatsen för varje besökare är en viktig SEO-faktor som Google och andra sökmotorer tittar på. Så att ha lätt att läsa / skumma innehåll med bra multimedia placering kan göra en stor skillnad när det gäller att öka den genomsnittliga tiden, samtidigt som rankningen ökar som ett resultat.

Varje sida ska ha bra klara bilder (ingen pixelering) som har bildtexter och formateras med textomslag runtom. Underrubriker, korta textstycken och punktlistor är alltid en bra idé, eftersom det är enstaka fetstil, markerade eller understrukna ord för att sticka ut med texten separat (om så är lämpligt). Du vill att alla sidor ska vara så intressanta som möjligt, välformaterade och lätta att läsa. Bra formatering gör också att du är i stånd att lyckas med alla visuella inspektioner.

Bästa SEO praxis för att använda taggar

Taggar kommer i tre huvudformer för ditt innehåll, och du vill se till att du har de bästa metoderna för alla. Den första är titeltaggar. Om du använder WordPress behöver du inte oroa dig för posttiteln. Men när du använder undertitlar i hela innehållet, vill du vara säker på att de inte bara är i fetstil - du vill ha faktiska rubriker runt dem för att få ytterligare SEO-optimering. Detta hjälper till att berätta för sökmotorns spindlar att dessa ord är särskilt viktiga när det gäller inlägget.

Metataggar brukade vara en stor del av on-page SEO men det är verkligen inte fallet längre. Det finns ingen fördel att spamma dem med nyckelord, men en webbplats kan straffas för att inte ha metataggar eller duplicerat innehåll för metataggar. Du vill undvika dessa påföljder.

Slutligen bör varje bild ha alt-taggar för att ange vad bilden handlar om. Dessa ska inte vara sökordsspam eller listor med nyckelord, men en kortfattad beskrivning av vad bilden visar. Ett grundläggande sökord är okej om det direkt hänför sig till vad som finns på bilden.

Att optimera dessa taggar på varje sida är något som alla de stora sökmotorerna gillar att se.

Bästa SEO-praxis för högkvalitativt innehåll

Google har sagt i åratal att den viktigaste enskilda faktorn för dem är högkvalitativt innehåll. Nu mer än någonsin har de möjlighet att backa upp det här uttalandet. Så vad är "kvalitet?" Även om det här kan vara lite av ett luddigt utryck, så finns några bestämda egenskaper som särskiljer bra innehåll (i sökmotornas ögon) och som alla har gemensamt.

Se till att alla inlägg:
Innehållet skrivs av någon med språket som modersmål.
Är informativt och bär auktoritet, men är lätt att läsa.
Flyter bra och med en bra skrivformatering.
Är välorganiserad.
Är 100% original (inget duplicerat innehåll - vilket skapar ett straff).
Länk till relevanta välrenommerade källor för att stödja information.
Är så långt som möjligt utan att tumma på kvalitet.

På vissa sätt är termen "bra" eller "hög kvalitet" subjektiva. Grunderna i detta avsnitt ger all information som krävs för att kunna förstå vad det är som Google och de andra stora sökmotorerna letar efter för att hitta riktigt bra blogginlägg eller en hemsida. Genom att börja med den ramen och hålla sig till tanken på att producera den bästa möjliga online-resursen för läsaren, kommer du att vara på rätt spår för att skapa den typ av innehåll som sökmotorer vill se. Dessa on-site optimeringarna och med bra innehåll kommer att säkerställa att sökmotorerna kommer att vara villiga att rangordna dig högre som ett resultat.

Bästa SEO-praxis för att lägga till media

Speciellt i den här tidsåldern med låga uppmärksammhetstider, vill du använda kvalitativ multimedia i dina blogginlägg och på sidor. Högupplösta fotografier som har bildtexter och är korrekt taggade borde vara med på varje inlägg. Dessa kan göra underverk för att förbättra layouten och göra det övergripande estetiska utseendet på en post som mycket trevligare. Utöver detta kan en video eller två förbättra den genomsnittliga användartiden på webbplatsen (speciellt om du har en stark video att välja till) och bryta sektioner av text.

När du använder inbäddningsfunktionen för videor är det en bra idé att se till att det finns en titel på videon, en bildtext eller till och med en paragraf som talar om vad videon visar. Medan Googles teknik att läsa vad som finns på sidan är imponerande, är mycket fortfarande beroende av nyckelord, bildtext och omgivande text för att förstå vilka typer av bilder eller videoklipp som finns i på en sida. Att hjälpa sökmotorns spindlar kommer bara att förbättra din övergripande ranking.

Bästa SEO-praxis för uppdatering av innehåll

Det här är stort, speciellt för webbplatser med äldre inlägg. Kommer du ihåg Google Caffeine? Vi gör. Vi har gjort det här ett tag.

Google Caffeine innehöll inte direkt några annonserade nyheter när den först rullades ut sommaren 2010 för att hjälpa till att leverera fräschare innehåll till användaren. Folk såg några mindre förändringar och glömde sedan generellt denna uppdatering, men saken är, den försvann inte. Vissa webbansvariga ignorerade detta eftersom äldre trovärdigt innehåll från myndighetskällor fortfarande rankades mycket bra och de såg inte en stor förändring med dessa webbplatser.

Det fanns dock ett område utanför nyheterna och andra tidsrelaterade inlägg där Caffeine hade en enorm effekt och det är med att uppdatera gammalt innehåll. I många fall verkar detta vara att samla SEO-bonusen för betrott och äldre myndighetsinnehåll med Caffeine "boost" som kommer från nytt innehåll. Om du har gamla inlägg där det gamla innehållet fortfarande är bra, men där du enkelt kan lägga till "Uppdaterat nuvarande år" och kasta in flera hundra (eller till och med tusen) fler ord, så borde det absolut vara högt på SEO-listan över saker att göra.

Uppdatering av innehåll visar sökmotorer att det är aktuellt och att du fortsätter att lägga till mer värde på din webbplats, och det bygger både förtroende och auktoritet med sökmotorerna. Båda faktorerna har nämnts som viktiga för framtida SEO-arbete och ranking. Uppdatering av gamla inlägg är ofta ännu enklare än att skriva nya eftersom den tunga lyftningen redan har gjorts. Du får bara lägga till lite mer innehåll, se till att det är formaterat korrekt, använd några on-page tips och se fördelarna.

Bästa praxis för interna länkar

Intern länkning är ett viktigt element när det gäller korrekt optimering. Inte bara att länkar från sidor på din webbplats till andra sidor förstärker din webbplats (och de specifika sidorna) i sökmotorns rankningar i sin helhet, men intern länkning är den enda typen av länk där det exakta nyckelordets ankare ska användas. Att ha mer än 10% av bakåtlänkar från andra webbplatser med specifikt nyckelord tenderar nu att höja spam-flaggor och få många webbplatser straffade, men med interna länkar förväntas dessa hjälpa sökmotorns spindlar att hitta och räkna ut vad varje sida ska rankas för.

Så medan många bakåtlänkar från andra webbplatser kommer att vara din hemsidas namn, din webbadress eller något grundläggande som "Klicka här för att lära dig mer", bör alla dina interna länkar vara EXAKT NYCKELORD A, EXAKT NYCKELORD B, etc. Intern länkning hjälper också till att minska avvisningsfrekvens på din webbplats genom att uppmuntra läsare att besöka mer än en sida i taget, vilket gör det till en vinnande on-page SEO optimering hela vägen.

Bästa praxis för utgående länkar

Medan många webbplatsägare säkert fokuserar på att få länkar för sina off-page SEO optimeringar, ser de allt för ofta förbi utåtgående länkar från sin egen hemsida. En del av detta kan härstamma från år tillbaka när Page Rank var en stor del av Googles SEO-formel och mycket länkande till andra webbplatser resulterade i Page Rank som sedan gjorde det svårare för egen webbplats att öka sina egna rankningar. Detta ledde till en vana att hamstra länkar, vilket då var helt okej. Men idag bör utgående länkar ses som ett sätt att hjälpa varandra. Kanske länkar till några av dina kunder, en mentor eller en vetenskaplig studie skulle vara lämplig. Använd auktoritativa, relevanta länkar för en bättre användarupplevelse.

Sociala mediernas roll i SEO

Sociala medier är viktigare än någonsin, och det är viktigt att göra det enkelt för andra att dela med sig av ditt innehåll. Detta hjälper inte bara till att bygga förtroende och auktoritet hos sökmotorerna genom att öka din sociala närvaro, men på den här tiden i internetvärlden förväntas webbplatser ha aktiva sociala medier. Att ha lätt att hitta knappar för att göra social delning så enkel som möjligt är bara något som är vettigt i vår socialt sammankopplade värld.

Vill du veta mer om on-page SEO?
Låt oss ge din verksamhet den uppmärksamhet den förtjänar