X

De uppgifter vi avser att samla in och behandla är namn, telefonnummer och e-post. Uppgifterna kommer endast att behandlas av oss, och i de fall vi är beroende av annan part för att genomföra leverans kommer de att kunna behandla dessa.

Trött på standard SEO?

Sökmotoroptimering för webbplats

Vår innovativa metodik utnyttjar branschkompetens och användbar data för att din SEO-kampanj ska fungera för dig. En positiv avkastning på investeringen är bara en fördel med att samarbeta med oss. Våra kampanjer får ditt företag att synas framför rätt personer vid rätt tidpunkt för ökad organisk trafik och engagemang.

Scrolla ner

Dedikerad kontohanterare

Sökmotoroptimering ledd av en dedikerad hanterare som värderar din input och förstår dina affärs- och strategiska mål. Dessutom uppdateras du månadsvis direkt från din dedikerade kontohanterare för en helt transparent upplevelse.

Projekthantering

Vi har verktygen för att få det gjort, och vi är med dig i varje steg på vägen under din SEO-resa med oss. Vi skapar lättanvända visuella diagram för att ge dig insikt i arbetet vi utför och resultaten som genereras av vårat engagemang.

Total insyn

Falsk statistik inom SEO-branschen är allmänt känd. Så hur är vi annorlunda? Vi ger en revolutionerande nivå av insyn i våra kampanjer - från bakåtlänkningarna till sidoptimeringarna - så du kan lita på att vi får jobbet gjort.

blue-wave-bg
LaWi Motor- Bilcentrum
LaWi Motor & Bilcentrum
Vi hjälpte LaWi att förbättra sin organiska sökomvandlingsfrekvens med 729%.

“Lund IT & Webb har varit med oss varje steg på vägen. Vi uppskattar ROI över 10 till 1 - Jag kan inte säga tillräckligt om det här teamet.”

SEO smidig som single malt whisky

  • Vad är SEO?
  • Tematisk sökordsforskning
  • Off-page SEO
  • On-page SEO
  • Länkbyggnad med auktoritet
  • Förtroende boosters
  • Berättande SEO rapportering

Vad är SEO?

Sökmotoroptimering tar till specifika åtgärder och implementerar specifika metoder på din hemsida, både internt och externt, vilket ökar den organiska trafiken och sökmotorns resultatposition för din webbplats på sökmotorens resultatsidor. I ansträngningarna för att öka din SEO måste du reglera en handfull både metodiska och tekniska praxis med bästa metoder från SEO, som utnyttjar sociala medier, vilket ger relevant, rikt innehåll för dina ideala demografiska och interna länkar.

Vi närmar oss SEO med full kraft. Vi tar en djupgående titt på hur din webbplats presterar vad gäller bästa praxis för SEO. Vårt verktyget ihop med människan inspekterar djupet på webbplatser, letar efter SEO-metoder så som korrekt länkbyggnad, effektiv sökordsanvändning och inforika blogginlägg för att se vilka aspekter som behöver fokus och åtgärder först.

När vi ser vad vi har att jobba med börjar vårt riktiga arbete med att utveckla nästa steg på sidan och optimeringar på sidan för att öka din webbplatss organiska trafik och sökresultat. Med fokus på specifika mätvärden söker Google och andra sökmotorer på hela webbplatsen och ger dem ett godkännandestämpel genom att placera en webbplats högre på SERPs (sökmotors resultatsidor). Med många års erfarenhet som förvandlats till expertis dyker vi in på djupet för att få din hemsida att rankas där du vill.

Tematisk sökordsforskning

I själva verket är nyckelord en av, om inte den mest, enda viktiga komponenten i en framgångsrik SEO-kampanj. Sökord hänvisar till orden som skrivits in i en sökruta - vare sig det är på Google, Bing eller Yahoo. Det finns dock mycket mer till nyckelord än bara det. De sökord som skrivits in i en sökruta avslöjar vissa detaljer om kunder och hur de letar efter saker. Att veta detta är viktigt för att rikta sökord som efterliknar dina kunders sinnen och sökordstendenser.

Enkelt uttryckt är sökordsforskning processen med att undersöka de sökord som sökmotorns användare skriver i sökfält för att hitta en viss tjänst, produkt eller lösning. För att hitta de bästa sökorden som ska riktas mot din webbplats och generera till det bästa resultatet med din sökmotoroptimering, bör du tänka som din kund och utforska de sökord som kunderna faktiskt använder för att hitta sitt önskade resultat. På ett sätt är sökordsforskning en process som genom att strategiskt välja nyckelord, hjälper slutliga användare att hitta vad de letar efter.

Sökordsforskning handlar mindre om att rikta söktermer som beskriver vad din webbplats tillhandahåller och mer om att få rätt besökare till din webbplats. Genom att rikta in kundernas motivationer och vilket steg de befinner sig i på beslutsresan kan sökordsforskning vara en bro mellan ett företag och deras potentiella kunder.

En annan aspekt av teorin bakom sökordsforskning är inriktning på nyckelord som är relaterade till mer spcifika söktermer. Medan specifika söktermer söks mindre än allmänna nyckelord utgör de faktiskt en majoritet av sökningar som utförs varje dag. Faktum är att de utgör cirka 70% av de sökord som används i sökfrågor, vilket gör mer specifika söktermer till ett otroligt effektivt sätt att få trafik om de inriktas korrekt.

Specifika söktermer är relaterade till allmänna nyckelord men är mer specifika än det allmänna sökordet. Att söka efter "bilar" på Google ger till exempel en stor mängd resultat som förmodligen är för generella för att en användare faktiskt hittar den bil de letar efter. Istället är det ett mycket effektivare sätt att rangordna söktermer som en användare faktiskt söker på med avsikt att köpa, och då att rikta specifika söktermer relaterade till "bilar" som "Mercedes-Benz E220".

Off-page SEO

Vi känner till för och nackdelar i SEO. Vi praktiserar metoder som behövs för att ranka hemsidor på toppnivåer. Och för att nå toppnivå i SEO finns processer att integrera i din SEO strategi. Att integrera effektiv off-page sökmotoroptimering på din hemsida för att öka sökresultatet i Googles SERP´s är en av dem.

Off-page SEO avser externa faktorer som påverkar sökrankningen på en webbplats. Off-page optimering handlar om varje aktivitet som du eller andra gör utanför din webbplats vilket i sin tur höjer rankningen av en sida hos sökmotorer. Även om on-page sökmotoroptimering som innehåll och HTML är visuellt tillgänglig på din webbplats består off-page SEO av tekniker som gör anmärkningsvärt arbete bakom kulisserna som länkbyggnad, webbplatsauktoritet och sociala signaler. Off-page SEO som dessa fokuserar på en mängd faktorer som genererar medvetenhet och ökar SEO optimeringen genom att implementera vissa kvaliteter internt inom din webbplats som sedan sökmotorer justerar rankningar utifrån.

Vi använder en beprövad metod som har hjälpt företag att vinna i striden mot sökmotorplaceringar. Vi använder objektiv data för att bestämma exakt vad din webbplats behöver för att utrota konkurrenter, så din webbplats är fullt utrustad med framgångsrika SEO-verktyg och tekniker. Ett av de viktigaste verktygen, och mest populära inom off-page optimering som vi använder är länkbyggnad med hög auktoritet.

On-page SEO

Den mest avgörande åtgärden att vidta när du börjar implementera bästa praxis för SEO är on-page SEO. On-page SEO-metoder har stor inverkan på din webbplatss nuvarande rankning, så det är nödvändigt att anpassa din nuvarande on-page praxis till de som producerar verkliga resultat. Enkelt uttryckt, on-page SEO är processen att göra kod, media och innehåll perfekt för sökmotorer.

On-page SEO är specifika tekniker som integreras direkt på dina webbsidor. Hos sökmotorer finns "sökrobotar" som kryper igenom hela webbplatsen, söker efter vissa "rangvärda" attribut som korrekt sökordsförbrukning, högkvalitativt innehåll, utnyttjande av sociala medier och korrekt länkning, både interna länkar och utgående länkar. Dessa och andra metoder utgör SEO grunden vi kallar on-page SEO.

Till skillnad från vissa företag som hävdar att göra kvalitet SEO, ger våra försökt-&-fungerar on-page praktiker resultat, och dessutom nästan omedelbart. Ett djärvt påstående, eller hur? Tja, beviset ligger i våra kunder. Från att öka en kunds intäkter med 380% till att öka omvandlingsfrekvens hos en annan kund med 729%, har vi våra händer fulla av effektiva SEO-rutiner, och vi skulle gärna ge liknande resultat för dig.

Länkbyggnad med auktoritet

Länkbyggnad är praxisen att förvärva externa länkar till din hemsida. Externa länkar är länkar som riktar sig mot en domän medan de befinner sig på en separat domän. Så när besökare upptäcker din webbplats via andras blogginlägg eller andra välrenommerade webbplatser via externa länkar är det en stor chans att de blir dina lojala anhängare på grund av den auktoritet som den externa länken har gett din webbplats.

Länkbyggnad är ett sätt att berätta för sökmotorer att innehållet på din webbplats ger användbar information, och när folk följer externa länkar till ditt innehåll, inser sökmotorer att besökarna tycker mycket om din webbplats. Denna typ av webbplatsauktoritet ger ett uttryck till sökmotorer att din webbplats är välrenommerad i din branschnisch, ökar organisk rankning och organisk trafik.

Det är dock viktigt att fokusera på kvaliteten på de länkar du bygger, inte bara kvantiteten. Mängden länkar som är externt riktad mot din webbplats är inte nödvändigtvis lika signifikanta som de källor från vilka de externa länkarna kommer från. Genom denna ström av länkbyggnad ökar din hemsidas auktoritet vilket i sin tur ökar organisk trafik och processen fortsätter att utveckla din webbplats popularitet, sökranking och bygger förtroende.

Förtroende boosters

För flera år sedan var länkbyggnad till webbplatser från webbplatser med låg domänauktoritet en effektiv SEO-teknik, då auktoritet spelade mindre roll. Numera fungerar det inte. Domäner med låg domänauktoritet kategoriseras som skräppost och otillräckligt i beräkningen för att öka hemsidans rankning.

Genom att bygga länkar till webbplatser från domäner med hög domänauktoritet mellan 50-95 och detta med märkta ankartexter, visar vi för Google att ett varumärke och dess hemsida är pålitligt och auktoritativt. Detta bidrar till att öka hemsidans förtroendeflöde.

Berättande SEO rapportering

När du samarbetar med de (flesta) SEO-företag, upplever du en viss grad av kontohantering. Tyvärr är det ofta ett kalkylblad som är fullt med siffror som skickas en gång i månaden till kundens inkorg. Det här är inte korrekt kontohantering eftersom ett kalkylblad med siffror utan förklaring eller sammanhang är helt enkelt ett kalkylblad fullt av siffror. Vi kallar detta en datadump, och det är inte så vi gör saker på Lund IT & Webb.

I våra ansträngningar att fortsätta att störa SEO-branschen har vi introducerat berättande SEO rapport. Denna viktiga kontohanteringskvalitet ger en detaljerad rapport om hur våra SEO-ansträngningar har påverkat ditt företag med en kontextuell förklaring av vad som faktiskt händer.

Genomförandet av SEO i ditt företag är en kontinuerlig insats, där de samlade uppgifterna ändras ständigt och i gengäld får man en djupare förståelse för vad nästa steg ska vara. Genom att använda denna typen av SEO rapportering uppstår fler möjligheter till tillväxt och utveckling.

Vill du veta mer om sökmotoroptimering?
Låt oss ge din verksamhet den uppmärksamhet den förtjänar